zondag 11 augustus 2013

Wollige zondag

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier wat bericht heb, niet dat ik niets doe of niets te doen heb......ik heb eigenlijk veel te veel. Ik heb zoveel te vertellen dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen dus begin ik maar gewoon bij vandaag en de rest haal ik misschien nog wel in........

Vandaag had ik een zeer wollige zondag....

Ik ben aan een paar sokken bezig voor een collega die heel mooi kan schilderen en waar ik een prachtige aquarel van had gekregen precies in de tinten van mijn slaapkamer en daar hangt ie nu te heel mooi te zijn.. en ik wilde daar iets voor terug doen en bood haar dus aan om een paar sokken voor haar te breien. Zij koos deze wol van Meilenweit 'Stile'. Ik vind de wol al erg druk dus heb ik gekozen voor een simpele 1-3 Rib.




En het was vandaag "Oeljebroelje" int Fort van Ellesdiek (Ellewoutsdijk). Ik was er nog niet eerder geweest en wilde dit eens gaan bekijken, het is een kunstzinnig event met verschillende stands van kunstenaars uit de 'buurt', leuke bands en jong talent en natuurlijk een simpel hapje en een drankje. En ook in het fort zelf was ik nog niet geweest.
Het was erg leuk, mooie schilderijen, glasdingen, keramiek, pasteltekeningen. De Kazematten zijn geweldig als expositieruimte. Er stond ook nog een vrouw Do van Iwaarden met mooie vilten en zijden lappen en ook nog mooie wol in geweldige kleuren. En jawel ik ben gezwicht dit keer niet voor de wol maar voor een mooie vilten lap die ik als plaid voor van de winter wil gebruiken. Ik wil er een mooie rand langs haken in dezelfde tinten op de hoop dat ik die kan vinden.



 
De kleuren lijken zo wat flets maar het prachtig turkoois, aqua, paars, wit supersupermooi.
 
We wilde op de fiets gaan maar we hadden net voor dat we weg wilde gaan een gigantische bui dus besloten we toch de auto maar te pakken.
 
 
Want met dit soort luchten weet je het maar nooit. Nu moet ik zeggen dat we maar een paar spettertjes nog gehad hebben maar ja......dat is achteraf.
 
Een maal thuis scheen het zonnetje weer heerlijk en ben ik maar eens begonnen met de schapenvacht, die ik voor de vakantie kocht, uit te pluizen en maar eens te wassen.
Wat een grote beesten zijn het toch eigenlijk he. ik heb m maar door de helft gedaan en ik geloof dat ik daar wel blij om ben. Nu was het ten eerste te handelen en ten tweede weet ik nog niet of ik er wel zo tevreden mee ben nu ik 'm heb gewassen. Hij voelt niet meer zo lekker...... even afwachten maar tot die droog is.
 
En dit is dan nog maar een half schaap....
Het is een vacht van een Zeeuws Melkschaap welke ik bij De Schaapskooi in Nisse heb gekocht.
Ik vind het erg mooie wol.
 
 
Na het wassen heb ik m in de hangmat gelegd om wat te drogen.
 
Nu het spinnewiel nog in elkaar zetten waar ik alle onderdelen weer van heb terug gevonden toen ik de garage eens onder handen nam.(extra rekken erbij geplaatst, opgeruimd en vloer geschilderd met betonverf)
 
En ipv dingen te maken/breien ben ik ook nog bezig met een trui uit te trekken wat op zich ook een heidens karwei is doordat ik het altijd te goed afwerk en dus de uiteindjes niet meer kan vinden.
Ik heb nu alle delen dus nu nog even uittrekken en ik heb weer een paar bollen grijze tweed wol.
Dan kan ik er weer strengen van maken wassen en ophangen zodat het weer mooie rechte volle wol wordt zodat ik er weer wat anders van kan maken.
 
 
 
 
Ik vind het erg mooie wol nl dus zonde om zomaar weer in de bak te gooien.
 
Dus je ziet een aardig wollig dagje op een toch nog schitterende dag.

1 opmerking:

Evelien zei

Je bent lekker bezig zo te zien :) wat een leuke wol voor die sokken! En die plaid ziet er erg mooi uit.