zondag 16 februari 2014

Handwerkbeurs Zwolle e.o.


Zoals gezezgd in het vorige logje heb ik mezelf getrakteerd op een bezoekje aan de Handwerkbeurs in Zwolle. Ik vond het wel een Valentijns cadeautje dat R ook mee ging. Nee, niet naar de beurs maar wel naar Zwolle waar we dan ook maar gelijk een weekendje weg van hebben gemaakt.


Ik heb me heel netjes gedragen op de beurs, dit is het enige wat ik gekocht heb:
De Quiltbijbel (waar ik heeeel blij mee ben, zo'n mooi boek)
Allerlei knoopjes bij 'Grootmoeders knopendoos'
Nog wat Knit Pro (Rondbrei)naaldjes 
Quilt Liniaal
en 2 zakken Mixed Fibers bij de Wol studio










Waar ik heel graag mee wil beginnen zodat ik kan ervaren wat heerlijk spint maar ook om het te mengen om met de kleuren te spelen enzo.....
M'n handen jeuken!!!

De vier jaar getijde

Verder heb ik me staan te vergapen aan deze quilts van Maaike Bakker en Francoise Maarse.
En er hingen nog veel meer mooie creaties.


Verder heb me iedere keer tot de orde geroepen bij elke wolkraam omdat ik nog zeker 14 curver boxen vol met allerlei soorten wol heb staan en dus zo'n beetje nog een heel weeshuis aan zou kunnen kleden.

Heb ik info gehaald bij 'het Quilters gilde' en wat tips en trucs losgepeuterd bij quiltsters die bezig waren met quilten.
Ook een quiltster bij de boekenkraam, die zelf ook op zoek was naar een mooi nieuw boek, heeft me heel goed geholpen bij het kiezen van een goed boek en wat uitleg over hoe en wat met quilten.
Ik heb gewoon genoten van het rondstruinen en alle mooie dingen die er gemaakt waren zoals deze geweldige vesten en omslagdoeken bij Trollenwol.
Er was ook net een nieuw boek uit met deze patronen 'Öland breien'.
Geweldig mooi boek maar ik heb toch de verleiding kunnen weerstaan.



Ik had mijn koffieboontjes meegenomen maar ik heb van het weekend niet veel gebreid.
Veel op pad geweest natuurlijk en verder veel in m'n nieuwe boek gelezen
maar we zijn in ieder geval bij de hiel gekomen.



Zaterdag zijn we naar Kampen gereden. R was daar vroeger als klein kind af en toe geweest en wilde weer eens even kijken.
Eigenlijk was het niet echt leuk omdat het zo enorm koud was en er zo veel wind stond en er een wir war van wandelroutes was die niet echt lekker te volgen waren.


1 van de poorten van Kampen.


Overal slingers van sneeuwklokjes.



Waarschijnlijk 'de' Bakkerij waar R vroeger kwam bij kennissen.


Daar hebben we even opgewarmd met een bakje koffie en een appelkanjer
die warm toen in Woudrichem 10 x beter smaakte maar helaas.....we kregen 'm hier koud voorgeschoteld!
De hyacintenbol die op tafel stond was ingepakt in folie en in koffiebonen gezet,
wat ik wel een heel leuk idee vond.
  

Zo moet de haven er vroeger ook uit gezien hebben .......een imposant gezicht met al die mooie driemasters.


Zondag zijn we eerst in Zwolle centrum een rondje wezen lopen.


Een mooie stad, welke veel weg heeft van Dordrecht.
Het zijn ook beide Hanzesteden (Kampen ook)


We gaan er nog een keer naar terug als het weer wat beter is.......wat warmer.


Vlakbij het Mercure hotel waar we zaten (goed hotel trouwens met heerlijk ontbijt) lag het park 
'Het Engels Werk'

Het is een park dat rond 1830 werd aangelegd in de stad Zwolle. Op voormalige Vestingswerken werd het naar een ontwerp van Hendrik van Lunteren in romantische Engelse landschapsstijl aangelegd. Het ligt ten zuidwesten van de stad, direct aan de dijk van de rivier deIJssel. Behalve door de IJsseldijk wordt het begrensd door het rond 1980 aangelegde Spoolderbos en het opstelterrein van de spoorwegen.

Zie Wikipedia


Het tunneltje wat ons beschutting boodt voor de hagelbui die precies op dat moment naar beneden kwam toen wij in het park wilde gaan wandelen.


Het was raar weer, 's nachts nog een enorme onweersbui.
Overdag nog steeds storm met enorme zwarte wolken maar ook blauwe luchten zoals te zien op de foto's.
Maar nog steeds super koud en hagelbuien!!


Maar het is een prachtig park met enorm veel wandelmogelijkheden. 


Met overal sneeuwklokjes.........


Na een kleine wandeling zijn we gaan opwarmen bij 'uitspanning het engelse werk' met heerlijke soep en stokbrood met kruidenboter, pesto en tapenade
Goed adres om wat te gaan eten!! Lekker en niet duur.


Op de terugweg nog even langs Woudrichem gereden waar ik dit panel van stof had gezien bij Schering en Inslag. Ik zag het toen we de winkel uit liepen en het wilde maar niet uit mijn hoofd verdwijnen. Ik had gehoopt het op de beurs tegen te komen maar helaas......
Always Blooming van P&B Textiles van Susy Pilgrim Waters

Ik krijg de kleuren niet echt goed het is een spierwitte achtergrond met knal kleuren aan bloemen enzo
Misschien kan ik er morgen een betere foto van maken.
Dus die kan nu uit mijn hoofd.........;-)

1 opmerking:

DELETED zei

ik ben u blog tegengekomen via andere haaksters zal zeker meer bezoeken...groetjes