donderdag 17 april 2014

1000 en 1 dingen

Ken je dat, je bent met iets bezig, je moet nog zoveel doen en toch wil je weer aan nieuwe dingen beginnen...... 
Ik wel dus.
Ik kan soms jaloers zijn op mensen die materiaal kopen en daar dan iets van maken en dus ook afmaken en daarna pas weer wat nieuws beginnen en kopen.
Dus geen vooraad, geen WIP's................
Misschien ook maar 1 hobby/interesse hebben...........
  

Dit zijn mijn WIP's, inmiddels 'nog maar'10 stuks maar ik denk dat als ik nog eens goed ga zoeken er misschien nog wel wat bij zouden moeten staan, er staan in Ravelry wel 137 projecten van mij dus ik maak schijnbaar toch af en toe wel wat af.

Afgelopen weken was het weer zover, ik had wat nieuwe materialen gekocht dus dan wil ik die uitproberen.


Ik had van dit materiaal natuurlijk al de 'postzakken' onderzettertjes gehaakt maar was benieuwd hoe het was om met dubbele draad te werken en er placemats bij te maken dus dat ben ik gaan uitproberen.


Op de beurs kocht ik 2 zakken mixed fiber en ook dit stond al een tijdje naar me te roepen dus vorig weekend ben ik begonnen aan de eerste zak om de wolletjes te mengen en te spinnen. En ik kan niet wachten om het te gaan twijnen en ermee te gaan breien. De Batt's vind ik ook zo mooi...... al die kleurtjes...


Nu het alsmaar zulk lekker weer is en ik veel buiten ben wordt ik ook steeds weer herinnert aan de stoelkussentjes die ik nog moet maken voor het bankje en de (eet)tuinset. Dus op zoek naar de lappen stof, deze gewassen, het schuim op maat gesneden en de ritsen besteld. Deze kan ik dus binnenkort gaan maken.


Ik heb ook nog een paar oude stoelen staan die mij opeens een doorn in het oog waren, ik wil ze opknappen. Off-white verven en de rugleuning en zitting opnieuw bekleden dus met het lekkere weer heb ik ze buiten gezet en ben ik ze uit elkaar gaan halen. 

De Rugleuning
Ik heb nepleer gekocht om de zittingen opnieuw te bespannen met hele leuke nagels, madeliefjes.

Ook staat er nog een fauteuil die nu donkergrijs is en die ik ook naturel wil hebben dus daar wil ik een nieuwe hoes voor hebben(want naturel en kleinkinderen gaan niet samen dat moet in de wasmachine kunnen). De stoffeerder zag het niet zitten dus deze zal ik ook zelf moeten maken.


Door het spinnen ben ik natuurlijk weer geinteresseerd in vachtjes geraakt en zeker de verschillende en door al die mooie vachtjes komt ook het vilten om de hoek kijken waar ik vorig jaar nog van had gezworen om er niet aan te beginnen omdat ik wel genoeg hobby's heb.......maar ja.......

Gisteren ben ik samen met de stoere tuinman en S wezen kijken bij Drentse Heideschapen voor een mooie vacht om te vilten en heb 2 mooie krullebollen gereserveerd. Vandaag ben ik wezen kijken bij iemand die Racka schapen houd, ik vind ze echt geweldig. Die vachten, die hoorns........ 
Ik heb heel brutaal een kaartje in de bus gedaan met de vraag of ik een paar vachtjes mocht kopen van hun supermooie schapen en ik werd heel lief uitgenodigd om te komen kijken welke ik wilde hebben.


De bruine voor S, de creme/beige voor een vriendin en de zwart/grijze voor .........jawel ...ikke



Gelukkig worden ze nog niet geschoren want anders lagen deze weer naar me te lonken.........
Ik heb dus nog een maand om het een en ander af te maken........
want op deze manier heb ik er weer aardig wat WIP's bij ;-)

En dit is nog niet alles want ik heb in de tussentijd nog veel meer gedaan maar daarover een andere keer weer.



3 opmerkingen:

petronille zei

Wat een aparte schapen en wat een mooie wol. Het 1000 en 1 projecten gevoel is voor mij heel herkenbaar, hihi.

Anoniem zei

Ha, wat een leuke dingen allemaal.. jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten ;)
Je zou gewoonweg alles tegelijk willen doen, hihi! Mooie wol ook!!!!!

Anoniem zei

Herkenbaar hoor: veel te veel te doen. De laatste tijd probeer ik het aantal wip's niet te groot te laten worden. Lukt niet altijd.

Wat een grappige schapen zeg.

Knap van je dat je zelf de stoelen oplapt!